Archív autora


A je to tu! Všichni, kteří si zoufali, že nemají kde studovat vývoj her nebo jejich podstatu, si mohou oddechnout. Díky tahu na branku českého herního producenta Jana Jirkovského a nutné podpory partnerů, kteří vyslovili svou podporu začínajícím českým vývojářům, se totiž po roce znovu hlásí o slovo významný projekt Game Industry Academy. Loni ve své úvodní jarní části nabídl triptych kurzů, konkrétně na game design, Unity 3D a herní scénaristiku. Report z intenzivního kurzu game designu od jednoho z návštěvníků, Marka Andrášiho, si můžete přečíst ZDE. Game Industry Academy otevírá své brány otevírá i letos a zbývá jen posledních pár dní. Neváhejte!

Herní vývojáři z autorského týmu knih Game Industry představují novou sérii kurzů pro letošní jaro.

Na dubnové víkendy je připravena dohromady pětice jednodenních kurzů sledující aktuální poptávku v herním průmyslu i mezi nezávislými vývojáři. Nabídce tak dominují kurzy zaměřené na Unity 3D, nechybí nicméně ani workshop přípravy projektu na Kickstarter či praktický jednodenní workshop game designu. Na své si letos přijdou i grafici (případně designéři, kteří chtějí získat alespoň základní grafický skillset) díky kurzu tvorby herní 2D grafiky v programu Adobe Photoshop.

Kurzovné na každý z jednodenních kurzů vyjde lehce přes tisíc korun, to je nicméně vyváženo individuálním přístupem (kapacita každého kurzu je maximálně 14 účastníků) a místem konání (moderní učebny jazykové školy Tutor v centru Prahy). Všechny kurzy vedou profesionální herní vývojáři. Hlavní zaměření je na vlastní práci účastníků během kurzu pod dohledem zkušených mentorů. Počet míst je výrazně omezený, navíc při registraci a uhrazení kurzovného do 10.4. 2014 platí sleva 200 Kč z ceny kurzovného za včasnou registraci.

Aktuální kurzy:

ITvorba herní grafiky v Adobe Photoshop (Praha, 12.4.)

Game Design Workshop – MDA Framework (Praha, 13.4.)

Vývoj her v Unity 3D (Praha, 19.4.)

Vývoj 2D her v Unity 3D/2D (Praha, 20.4.)

Jak zvládnout Kickstarter (Praha, 26.4.)

Comments Bez komentářů »

Konec roku se blíží a s ním i další ročník největší české konference vývojářů her GDS. Pořadatelé ze sdružení České Hry stanovili datum jejího konání na víkend 8.-10.listopadu 2013 a jako místo zvolili osvědčené prostory Národní Technické Knihovny v Praze. V současnou chvíli začínají pracovat na programu, a proto veřejně vyzvali všechny, kteří si myslí, že mají k vývoji her co říci a rádi by tedy na akci vystoupili jako přednášející, aby zaslali anotace svých přednášek, a to nejpozději do 10. října 2013. Bližší získáte přímo na webu GDS.

Comments Bez komentářů »

24.-26.1.2014, Praha

Comments Bez komentářů »

To jsme se takhle jednou sešli s Michalem na terase v Disney a já mu povídám: “Představ si, že v dubnu oslaví Gamedesign.cz čtvrtý narozeniny.” A on: “Já mám v dubnu taky narozeniny.” A já na to: “Já taky, mně bude dokonce rovných třicet.” Chvilku jsme na sebe beze slova zírali, až se naše udivené obličeje změnily v šibalský úsměv. Bylo nám jasné, že tohle si o pořádnou oslavu přímo říká.


4 ROKY S GAMEDESIGN.CZ
13. dubna 2013, start v 19h (přípitek ve 20h), Bar Baretta (Praha, Nusle)

Akce už proběhla :)

Comments Bez komentářů »

Právě nám dorazila povedená videoreportáž z pražského Game Jamu, kterou má na svědomí redakce nového a nadějného českého webu o hrách DUBGAME. Podívejte se, jak to letos na Game Jamu vypadalo. Autorům reportáže děkujueme!

Comments Bez komentářů »

Účast českých herních vývojářů a nadšenců na mezinárodní akci Game Jam Global bude pokračovat i letos! Další ročník je tu, takže jestli si troufáte sestavit tým a v dvoudenním maratonu navrhnout a dokončit vlastní hru, registrujte se hned teď. Podrobnosti o průběhu akce stejně jako FAQ najdete přímo na stránkách gamejamu. Spoustu zajímavého se můžete dozvědět také z archivovaného rozhovoru s jedním z organizátorů. Nezbývá, než si napsat ježíškovi o nový kanistr na kafe.

Comments 2 Komentářů »

Další, tentokráte jubilejní desátý ročník GDS je za námi. Abychom jej mohli ze svého pohledu hodnotit, musíme použít dvojí metr. Michal Roch totiž před několika dny opustil Keen Software House a zamířil do pražského Disneyho. Oba jsme tak vyráželi na letošní GDS jako autoři Gamedesign.cz i zástupci Disney Mobile. Díky pracovnímu vytížení jsme většinu přednášek vůbec neviděli, a proto víme, že hodnocení jejich kvality nám nepřísluší a rádi to přenecháme jiným. Myšlenka představit Disney na české scéně naštěstí zaujala klíčové lidi ve studiu a věci se daly do pohybu. Připravili jsme pohádkově vypadající stánek a půl hodinovou prezentaci, ke které jsme přizvali našeho hlavního technologa Jana Bařtipána a art directora Marvina Hilla. Prozradili jsme, jak naše studio vzniklo a ukázali jsme, jak to u nás vypadá a funguje. Soudě podle ohlasů a zájmu návštěvníků konference, vstoupení Disney do povědomí českých vývojářů proběhlo na výbornou. Jsme za to nesmírně rádi. Věříme, že na přesrok se Disney znovu mezi partnery GDS objeví a představí další úžasné nové hry. Třeba zase i ty, kterým vdechly život zlaté české ručičky.

Za Gamedesign.cz jsme si pro konferenci připravili hned dvě přednášky a jeden workshop. Michal Roch ve svém pátečním workshopu vysvětlil návštěvníkům základy práce s Machinations, nástrojem, jehož spoluautor Joris Dormans byl letošním vzácným hostem GDS. Stefan Durmek v sobotu promluvil o monetizování freemium her a v neděli o gamifikovaném světě bez operativního podmiňování. I zde jsme se dočkali pozitivních ohlasů, přestože několik senior developerů si postesklo, že jsme se až příliš zaměřili na nováčky a sami si tak neměli co zásadního odnést. Od nás šlo o záměr, avšak reflektujeme poptávku po informacích a rádi to “napravíme” v našich seminářích, z nichž některé budou určeny vyloženě seniorům (veteránům) a půjdou mnohem více do hloubky. O tom ale, až příjde ten správný čas. Děkujeme všem, kteří nám drželi palce a kteří jste nás přišli podpořit či jen pozdravit. Díky patří samozřejmě i samotným organizátorům akce, bez kterých by nebylo ničeho. GDS zase poskočilo o stupeň výš. Dobrá práce!

FOTKY Z DISNEY VÝPRAVY NAJDETE UVNITŘ ČLÁNKU
STAHUJTE SLIDY Z OBOU PREZENTACI STEFANA DURMEKA – MONETIZACE A GAMIFICATION & LIFE DESIGN

Pokračování článku »

Comments Bez komentářů »

Jubilejní 10. ročník herně-vývojářské konference Game Developers Session 2012 se uskuteční ve dnech 7. – 10. prosince v moderních prostorách Národní technické knihovny v Praze. Těšit se můžete na sobotu a neděli plnou poutavých přednášek, páteční a pondělní den vyhrazený specializovaným workshopům a velkolepou sobotní narozeninovou párty!

Stránky GDS 2012 spuštěny a registrace otevřeny

Organizátoři GDS si vzali k srdci připomínky účastníků z minulého ročníku a rozhodli se k výraznému rozšíření při zachování tradičního pojetí konference jakožto neformálního setkání fanoušků her, profesionálních i začínajících herních vývojářů a žurnalistů. Jaké změny to letos budou?

„Vedle klasického přednáškového programu chceme nabídnout zejména dva dny workshopů zaměřených na grafiky, programátory a herní designéry“, komentuje situaci Pavel Barák, předseda sdružení České hry. „Druhou novinkou je možnost pronájmu stolku/stánku v hlavním atriu Národní technické knihovny za spíše symbolický poplatek, což může být zajímavé zviditelnění pro začínající a indie vývojářské týmy“, dodává Jan Jirkovský, producent GDS 2012.

Game Developers Session je tradičně největší českou konferencí věnovanou vývoji her, kdy se na jedné půdě v neformální a přátelské atmosféře setkávají zástupci z řad herních vývojářů, technologických firem a novinářů, aby si vyměnili své zkušenosti, navázali nové kontakty nebo se jen bavili zajímavým programem. I letos se můžeme těšit na zástupce nejvýznamnějších českých vývojářských studií.

Program bude zveřejněn spolu se spuštěním webu a registrací během listopadu 2012. O spuštění budeme informovat na stránkách akce, na našem twitteru a facebooku.

Fotografie z GDS 2011

Č-H na Twitteru

Facebooková událost

Comments Bez komentářů »

What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy
James Paul Gee

angličtina, 220 stran
Hodnocení: 8/10

Knížka nabízí zajímavý pohled profesora čtení (rozuměj individuálního zpracovávání podnětů) Wisconsinské university školského vzdělávání do světa her. Jeho pohled je díky panenskosti ve vztahu k moderním herním systémům nezkreslený, což se stává klíčovým kořením knihy. Profesor Gee se zde pouští do zkoumání smyslu her v lidském životě a především pak jejich schopnosti nás vzdělávat, formovat naši skutečnou identitu a schopnost sebereflexe zkrze čtení a z něj plynoucí smysluplná rozhodnutí. Dobírá se podobných závěrů, jako McGonigalová, avšak dojde k nim jinou úplně cestou. Knihu jednoznačně doporučuji všem, kteří se zajímají o výchovný a vzdělávací potenciál her.

Comments Bez komentářů »

Reality is Broken
Jane McGonigal

angličtina, 380 stran
Hodnocení: 10/10

Game designerku Jane McGonigal netřeba dlouze představovat, protože mediální pozornosti se jí dostává ještě víc, než Jesse Schellovi (alespoň ve Státech). Jane pracuje v “Institutu pro Budoucnost” v Kalifornii, kde zkoumá význam her v realitě a navrhuje způsoby jejich nové aplikace do života lidí způsobem, který překračuje hranice zažitého termínu gamifikace. Na GDC10 jsem jí slyšel vyprávět o tom, jak před lety utrpěla vážné poškození mozku, ze kterého se zázračně zotavila pomocí hry, kterou pro sebe a své přátele se svým manželem navrhla. O podobnosti v naší interpretaci textů herní teorie a závěrů z ní vyvozených jsem věděl, a proto, když v roce 2011 vyšla její prvotina Reality is Broken, neváhal jsem ani minutu a knihu jsem si objednal. Zatímco Schell v bibli Art of Game Design onu stěžejní myšlenku ukryl do několika nápověd, hádanek a odkazů, Jane si zde servítky nebere. Hned v první kapitole pokládá otázku “What if we decided to use everything we know about game design to fix what’s wrong with reality?” Jako první se pokouší přijít s praktickými návhry oprav reality – je jich celkem 14. Kniha je protkána vtipnými historkami, příklady a zajímavými studiemi a čte se tedy velmi dobře. Hry už svojí sílu hýbat světem dávno potvrdily. Je na nás, designerech, abychom tuto jejich schopnost využili ve prospěch společnosti a naše činy se staly nesmrtelnými.

Comments Bez komentářů »

Fenomén hry: Teoretické a metodické příspěvky k tématu hry
Radek Hanuš

čeština, 78 stran
Hodnocení: 10/10

Jednomu z hlavních českých představitelů zážitkové pedagogiky doktoru Mgr. Radku Hanušovi se podařilo sesbírat příspěvky 25 speakerů z konferencí pořádaných na půdě FTK UP Olomouc na téma “fenomén hry” a vytvořit z nich tento ojedinělý sborník. Na několika málo stranách je zde hra rozebírána ze všech možných úhlů zcela fascinujícím způsobem, který v našich končinách nemá obdoby, a ze kterého dýchá Huizingův odkaz natolik, až z toho mrazí v zádech. Publikaci doporučuji všem, kteří se zabývají obecnou teorií hraní a her a pro její neuvěřitelný záběr i čtivost jí dávám maximální možné hodnocení.

Comments 2 Komentářů »

Pražské studio Disney Mobile znovu otevírá své brány novým talentovaným umělcům a vývojářům, kteří chtějí tvořit hry. A lákadla? No, je toho hodně, kde začít. Příjemné prostředí s uvolněnou atmosférou v nejvyšším patře výškové budovy, mladý kolektiv, spolupráce s autorskými studii jako Marvel nebo Pixar, grilovačky, filmové (před)premiéry, fotbálek v kuchyňce a hlavně neomezená možnost a podpora seberealizace.

Kontakt: prague.jobs@disney.cz

Comments 3 Komentářů »

Ondřej Matějka na herní scéně jako hudebník a zvukař působí už asi pětadvacet tisíc let. Spolupracoval jsem s ním na designu různých dabingů a hudebních soundtracků, ať už pro mé hry nebo pro hry jiných developerů.

Osobně doufám, že tenhle člověk jednou napíše své paměti, protože by konečně někdo překonal povídky Šimka a Grossmanna. Je to kamarád, od kterého jsem se hodně naučil, člověk, kterého si nesmírně vážím. Jsem rád, že souhlasil s rozhovorem pro Gamedesign.cz
Pokračování článku »

Comments Bez komentářů »