O Gamedesign.cz

Web Gamedesign.cz jsem založil v dubnu 2009 jako projekt na podporu herního designu v našich luzích a hájích. Jeho smyslem je zdarma zpřístupnit, popularizovat a rozvíjet herní teorii v Čechách a také podat pomocnou ruku všem aspirujícím designerům, jejichž snem je proniknout do herní branže. V létě roku 2010 přišla posila jménem Michal Roch aka Herly, jehož víra v tento projekt z něj udělala prvního a dnes již klíčového člena redakce. Spolu s Michalem jsme o další rok později odstartovali pravidelná setkání s veřejností, zatím nazvaná „Seminář game designu.“ To se ukázalo jako opravdu dobrý tah. Velmi záhy totiž začaly vznikat akce podobného ražení, a tak česká scéna, která měla do té doby jen jednu konferenci za rok (nepočítaje GA10), započala své „záhadné obrození.“ Díky více, než stovce našich článků a tutoriálů věnovaných herní teorii dnes nejsou mezi našimi vývojáři termíny jako MDA framework žádnou neznámou. Termíny, o kterých byste před rokem 2010 v češtině nevygooglili nic. Jsme nesmírně rádi, že principy tohoto webu přináší tak sladké ovoce.

Abychom nezabředli pouze do teorie, koncem roku 2011 jsme pod hlavičkou Gamedesign.cz založili projekt nazvaný Indie Warm Up. Jde o praktické cvičení pro české nezávislé vývojáře pořádané jednou do roka. Účastníci, kteří ve stanoveném čase dokáží vytvořit hru odpovídající zadání, získají možnost na ni dostat feedback od profesionálních producentů, designerů, grafiků, programátorů apod. Zájem o účast v prvním Indie Warm Up nás velmi mile překvapil, a proto bychom chtěli v této nové tradici pokračovat.

Gamedesign.cz není žádným právním subjektem. Náklady s ním spojené jsou hrazeny z mé kapsy a s Michalem se mu věnujeme ve svém volném čase.

–Aspireen

———————————————————————————————————————————————-

Stefan ‚Aspireen‘ Durmek

Na webu jako: zakladatel, admin, autor článků

Vyřizuje: organizace Indie Warm Up, umístění reklamy či partnerského banneru

Profesionálně dělal: game design, level design, casting, režii dabingu, editing, audio design

Kde to dělal: Disney Mobile (aktuálně), EA Sports, Bohemia Interactive

Specializace: psychologie hraní

Kontakt: stefan.durmek@gamedesign.cz

———————————————————————————————————————————————-

Michal ‚Herly‘ Roch

Na webu jako: autor článků, admin

Vyřizuje: organizace seminářů

Profesionálně dělal: level design, testing

Pro koho to dělal: Disney Mobile (aktuálně), Keen Software House

Specializace: klasifikace mechanik dle herních žánrů

Kontakt: roch.michal@gmail.com

———————————————————————————————————————————————-

Komentáře jsou uzavřeny.