29. dubna se v prostorách školícího centra studentského klubu Silicon Hill uskutečnil pod vedením Stefana Durmeka seminář game designu. Témata byla skutečně obohacující a i přes počáteční potíže se vše vydařilo nad všechna očekávání. Slidy z přednášek a mnoho dalších žádaných informací najdete v našem reportu.

Plánované zahájení akce bylo v 19:00 ve velkém sále. Bohužel už od první chvíle nás doprovázely technické potíže. Projektor, který představoval takřka nezbytnou součást, nás bojkotoval neochotou spolupracovat, a tak jsme se nakonec rozhodli první přednášku odpřednášet bohužel bez prezentace.

Přednášející Stefan Durmek se zaměřil na základní aspekty casual gamingu, na jeho hlavní cíle, motivy a principy, ale také různé způsoby vývoje  (jako například reskin či bluesky). Neopomenul ani marketingový potenciál a možnosti výdělku, či představil reprezentativní příklady z praxe casual gamingu. Přednáška se nakonec z plánované hodiny protáhla téměř o polovinu, ale vnímavé obecenstvo, ochotno i přesto pokračovat, s nadšením přivítalo přestávku.

Následující již kratší přednáška zabrousila do gamifikace života a zde nás, ačkoli se projektor rozhodl konečně spolupracovat, pro změnu postihl další technicky problém s absencí zvuku. Bez něj jsme se tak byli nakonec nuceni také obejít, ale kvalitu přednášky to nijak neovlivnilo. Stefan zde rozvinul téma gamifikace života a nastolil také několik zajímavých myšlenek.

Na závěr se rozpoutala zajímavá diskuze, mnoho z přítomných si vyměnilo své názory a zkušenosti a celá akce se tak zakončila v příjemném soudružném duchu. Doufáme, že příští akce se stejně tak vydaří a dorazí přinejmenším stejně tak početné a vnímavé obecenstvo. Děkujeme všem zúčastněným, ale také klubu Silicon Hill který nám poskytl maximální podporu i během akce při jakýchkoliv potížích.

Poznámka:

Jelikož se nám v průběhu akce množily dotazy na názvy doporučovaných publikací (které všechny také najdete ve zmiňovaném sborníku, jenž vychází v průběhu května) a také vzhledem k počáteční absenci projektoru zde zveřejňujeme jejich seznam včetně slidů ke stažení.

Slidy z přednášky Casual game design (PDF – 1.7 MB)

Zanechej komentář

K zanechání komentáře ke článku musíte být přihlášen. Přihlásit »