Psychologie, včetně vývojové psychologie a teorie výchovy
Maria Fürst
překlad: Jiří Horák
čeština, 260 stran
Hodnocení: 10/10
Game design má své základy pevně zapuštěny v psychologii. Čerpá z ní a nebyl by schopen bez ní existovat. Čím lépe pozná game designer lidskou duši, tím má větší šanci ji ovlivňovat a vést směrem, který zvolil, aniž by v ní vzbudil odpor prozrazenou manipulací. Komerční hry mají úkol jasný – hráč zaplatí. Existují však i ušlechtilejší cíle pro tvorbu her. Něco lidi naučit, na něco je upozornit, otevřít jim oči, předat poselství, umožnit jim lépe poznat svět, své nejbližší i sebe sama či dokonce je léčit. Je to zvláštní. Hry očividně nabízí méně svobody, než život, přesto se k nim lidé uchylují, aby se cítili svobodní. Tato kniha je obecným úvodem do psychologie. Pokrývá všechna stěžejní témata, kterými se game designeři zaobírají, ať už vědomě či nikoliv. Jde například o vnímání, emoce, motivaci a proces učení.
Tuhle knihu jsem kdysi přečetl celou a musím říci, že mi přišla celkem čtivá, na to že to byla má první kniha o psychologii. Je tam popsaných hodně experimentů, které člověka zaujmou. Zkoušel jsem i Základy psychologie od českého autora Nakonečného a ta mi přišla teda mnohem komplikovanější, běžně se mi tam stávalo, že jsem přečetl kapitolu a neměl jsem nejmenší šajn o tom, co jsem vlastně přečetl. Pokud by někdo měl zájem se opravdu zajímat o tvoření her z tohoto pohledu, dopouručuji dále tuto knihu http://obchod.portal.cz/produkt/psychologie-atkinsonove-a-hilgarda/ ,
ta už se celá opravdu přečíst nedá, je to jakási bible psychologie, ale člověk si v ní najde to, co opravdu potřebuje.