Víte, jak moc silný může být první dojem v běžném každodenním životě? Samozřejmě vám to nezaručí to, že se do vás někdo bezhlavě zamiluje na prvním rande. Můžete si ale díky prvnímu dojmu zajistit alespoň rande další. Na druhou stranu, špatný dojem může zapříčinit to, že vás nebude ona osoba chtít už nikdy v životě vidět. Jakkoliv drsné se to může zdát, je to tak. První cíl tedy je, prezentovat vaši mapu komunitě tak, aby s ní chtěli na druhé rande.

Když to vypadá zle… bolí to
Můžu vám říct, že špatný první dojem může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí pro vaši mapu. Ovšem aby toto tvrzení padlo na úrodnou půdu, musím vám dát příklad. Podívali jste se někdy na screenshot zrovna vyšlé mapy a řekli jste si „Ta mapa nevypadá zas tak úžasně, radši se podívám na další“? Autor zrovna ztratil potenciálního fanouška své mapy, který by ji v budoucnu mohli pomoct. A to jen proto, že screenshoty nebyly dostatečně atraktivní. Již zmíněný fanda totiž mohl ukázat mapu třem dalším přátelům, kteří se mohli o obrázek či mapu podělit s dalšími desíti kamarády, a tak dále.  Ale ne… tito fanoušci teď jsou ztraceni, a to jen proto, že první dojem nebyl dostatečně silný. Popřemýšlejte o stovkách map, kterými se za každý den prokoušete. Celkem dost, což?

Každá maličkost se počítá
Ve hře je tolik věci, které můžou dobrý dojem zkazit. Název mapy může být urážející, neoriginální nebo jenom prostě nijak zvlášť zajímavý. POOF! A fanoušci odcházejí. Screenshoty mohly být celé bez informace a bez pocitu zadostiučinění. POOF! A dalších dvacet odchází.  Styl, kterým mapu prezentujete na fóru, může být absolutně neorganizovaný. POOF! A je to včadu, dalších 30 fandů mizí.

A to se bavíme jen o příspěvku na fóru. Co ale, když už si vaši mapu někdo zahraje? Někteří hráči se můžou rojit okolo věží a nebudou schopni najít ani jednu ze tří laserových zbraní. POOF! Tohohle chlápka už rozhodně na svojí mapě neuvidíte. Někdo další může být spawncampován hned při první přičichnutí k mapě někým, kdo tu mapu zná i pozpátku. POOF! Bez zábavy to prostě nepůjde. Někteří zase můžou dostávat na frak náhodnými raketami s mečem, protože meč není tak lehké najít na mapě hned napoprvé. POOF! A profíci stejně půjdou hrát nějakou oblíbenou MLG mapu.

Proč je dobrý vzhled tak důležitý?
Někdo může namítnout, že špatný první dojem nemusí nutně ztratit fandu a hráče nadobro. S tím mi nezbývá než souhlasit. Tak jako tak, viděli jste, jaké masy map jsou každý den nově k dostání na internetu? Nyní je ještě víc důležité dát hráči skvělý první dojem, aby zůstal s vámi. A bude to ještě těžší s novou Forge World, která je v Halo Reach. Cokoliv co s mapou děláte, musí být posouzeno jako potenciální risk a musíte počítat s tím, že můžete vytvořit špatný první dojem. Nakonec první dobrý dojem vám může hned přidat na důvěryhodnosti. Takže, jakmile někdo nemůže najít lasery na první zahrání, přemýšlejte o jejich novém umístění, protože to může znamenat rozdíl mezi špatnými komenty a mezi získáním nových fanoušků.

Autor: Ray Benefield
Překlad: Vlastimil Ferko

žádný komentář k “Ray Benefield: Lekce Level Designu #1 – První dojem”
  1. Stefan Durmek napsal:

    Fero, díky za překlad! Já sám rád přirovnávám okažité zaujetí hráče pro hru k lásce na první pohled mezi lidmi. Ten největší důraz na kvalitu zážitku se proto nejčastěji klade na prvních 5 minut gameplaye.

  2.  
Zanechej komentář

K zanechání komentáře ke článku musíte být přihlášen. Přihlásit »