Reality is Broken
Jane McGonigal

angličtina, 380 stran
Hodnocení: 10/10

Game designerku Jane McGonigal netřeba dlouze představovat, protože mediální pozornosti se jí dostává ještě víc, než Jesse Schellovi (alespoň ve Státech). Jane pracuje v „Institutu pro Budoucnost“ v Kalifornii, kde zkoumá význam her v realitě a navrhuje způsoby jejich nové aplikace do života lidí způsobem, který překračuje hranice zažitého termínu gamifikace. Na GDC10 jsem jí slyšel vyprávět o tom, jak před lety utrpěla vážné poškození mozku, ze kterého se zázračně zotavila pomocí hry, kterou pro sebe a své přátele se svým manželem navrhla. O podobnosti v naší interpretaci textů herní teorie a závěrů z ní vyvozených jsem věděl, a proto, když v roce 2011 vyšla její prvotina Reality is Broken, neváhal jsem ani minutu a knihu jsem si objednal. Zatímco Schell v bibli Art of Game Design onu stěžejní myšlenku ukryl do několika nápověd, hádanek a odkazů, Jane si zde servítky nebere. Hned v první kapitole pokládá otázku „What if we decided to use everything we know about game design to fix what’s wrong with reality?“ Jako první se pokouší přijít s praktickými návhry oprav reality – je jich celkem 14. Kniha je protkána vtipnými historkami, příklady a zajímavými studiemi a čte se tedy velmi dobře. Hry už svojí sílu hýbat světem dávno potvrdily. Je na nás, designerech, abychom tuto jejich schopnost využili ve prospěch společnosti a naše činy se staly nesmrtelnými.

Zanechej komentář

K zanechání komentáře ke článku musíte být přihlášen. Přihlásit »