Game Design Workshop: A playcentric Approach to Creating Innovative Games
Tracy Fullerton
angličtina, 280 stran
Hodnocení: 9/10
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Hledáte-li praktická cvičení, která prověří vaši schopnost aplikovat teorii her a hraní do praxe, tato kniha je tím pravým. Je rozdělena do tří základních částí – základy game designu, navrhování her a práce game designera. Každá z nich obsahuje několik kapitol s trochou velmi hezky napsané teorie a problémy, se kterými se návrháři her během své praxe běžně setkávají, a se kterými se tedy čtenáři musí popasovat. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že díky těmto praktickým cvičením je kniha vynikající pomůckou do tříd, kde se game design vyučuje.
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit. Kniha je věnována gamedesignu obecně a nedělá příliš velké rozdíly mezi designováním deskových her a her počítačových. Klade velký důraz na playtesting, což je věc náročná, ale jen díky kvalitnímu otestování a odladění herního systému může vzniknout kvalitní hra. Kniha je navíc doplněna i komentáři a poznámkami takových lidí, jako je Sandy Petersen (Id soft, Ensemble Studios), Richard Garfield (karetní hra Magic the Gathering), Jesse Schell (už znáte od Štefana – Book of Lenses je naprosto úžasná), Alan R. Moon (Elfenland, Ticket to Ride), Bruce C. Shelley (spolu s Meierem se podílel na Civilizaci) a další.
Pro studenty ZČU je kniha k zapůjčení v univerzitní knihovně 🙂