Praktické cvičení: Trackmania Challenge
Vydal Stefan 'Aspireen' Durmek v Soutěže, Top, Tutoriály, workshopyObčas se mě lidé ptají existuje-li volně stažitelný nástroj, který by jim umožnil tvorbu game experience bez skriptování. Trackmania Nations Forever je jedním z nich. Je to závodní hra s jednoduchým vestavěným editorem, pomocí kterého lze stavět vlastní tratě, a to zdarma a legálně. Před několika týdny jsme se s kolegou domluvili, že jeden pro druhého vytvoříme nějakou trať, abychom si ukrátili čekání na TM2, která vyjde v září. Samozřejmě u jedné nakonec nezůstalo. Začali jsme si posílat a komentovat jednu trať za druhou, překonávat své rekordy a posílat si replaye, a tak vznikla myšlenka připravit pro vás toto praktické cvičení.
Výsledky uvnitř článku.
Zadání
Vytvořte v editoru hry Trackmania super trať a odešlete ji do spolu s replay souborem do půnoci 31. července 2001 na e-mail trackmania@gamedesign.cz Trať musí být z pohledu hráče dokončitelná.
Jak na to?
1. Stáhněte si volně šiřitelnou Trackmania Nations Forever ze Steamu nebo třeba přímo odtud
2. Pomocí editoru (nebojte se pokročilé varianty) se pusťte do stavění tratě. Každý přistavěný kus hned testujte. Až bude trať hotová, párkrát si ji celou zajeďte a pak ji v rámci iteračního procesu vylepšujte až do finální podoby. Editor je velmi intuitivní a youtube plný tutoriálů.
3. Trať (\documents and settings\%účet%\Documents\TMForever\Tracks\Challenges\MyChallenges\) i replay své nejlepší jízdy (\Tracks\Replays) včas odešlete na výše uvedený e-mail
Proč se účastnit?
1. Návrháři herních zážitků vytváří herní zážitky.
2. Praxe
3. Váš výtvor se dostane k hráčům, kteří jej okomentují, případně zveřejní video jak jej hrají
4. Obohatíte své portfolio o praktickou ukázku level designu
5. Výherce zveřejníme a odměníme nějakou drobností
Ukázka a očekávání
Kliknutím na tento odkaz si můžete stáhnout pár vybraných tratí ode mě (soubory začínají „PIF“) a od kolegy („KLD“).
Přejeme vám všem hodně zábavy!
Dorazily nám tratě hned od tří lidí, kteří z hlediska ucelené funčknosti zvládli praktické cvičení na výbornou. Vaší odměnou je zkušenost s tvorbou levelů v editoru hry. To je nesmírně důležité! Jde o to poznat principy a limity takového nástroje, na což jste si určitě všichni sáhli. Je na čase předložit Váš počin hráčům. Uploadujte jej na http://tm-exchange.com/ a sledujte, jak reagují.
Všechny tratě byly něčím zajímavé, ale abychom dostáli svému slovu, vybíráme autora, jehož trať se nám líbila nejvíce. Je jím Petr Marek a my mu tedy posíláme sborník Game Industry. Ať se líbí! Konkrétní poznámky k designu tratí posíláme autorům individuálně na jejich e-maily.
Hmm něco mi říká, že si zase nainstaluju Trackmanii. 🙂 Díky za challenge
Je omezen počet tratí, které mohu do soutěže odeslat?
dobra otazka. myslim, ze tri jsou idealni maximum 🙂
Tiež som sa pokúsil niečo vytvoriť, avšak stále ešte nie som s výsledkom celkom spokojný. Inak narazil som sa na menší problém. Keď som začal tvoriť trať postupoval som po krokoch a každú prekážku, každý kúsok trate, každý checkpoint úsek som testoval. Keď sa mi niečo s plynulosťou nepozdávalo nebol problém daný úsek zmazať a postaviť nanovo. Avšak keď som chcel testovať a meniť už hotové dielo bolo nemožné odstrániť len niekoľko dielov zo stredu a zmeniť ich, pretože to jednoducho nesedí. Nie je dosť miesta alebo dieliky nesedia o meter alebo dva. To sa mi stáva dosť často a tým pádom nemôžem prejsť viacerými iteráciami v rámci jednej trate bez toho aby som ju neustále ničil a staval odznova. Čo prináša samozrejme ešte viac problémov ako ich rieši. Nieje nejaká možnosť ako v editore označiť časť trate a preniesť ju na iné miesto?
Něčeho takového se společně s copy&paste nejspíš dočkáme až v editoru TM2. :-/ http://forum.maniaplanet.com/viewtopic.php?f=28&t=1284 Máš pravdu, tohle je dost nepříjemné. Na druhou stranu se to jeví jako pěkná designerská challenge. Level designer se často dostává do situace, kdy by potřeboval od editoru kritickou funkcionalitu, na jejíž realizaci nejsou zdroje. Pak si prostě musí vystačit s tím co je.