Co vlastně je vytváření cest? No, očividně je to způsob jakým se manipuluje s vytvářením cest. Více do hloubky jde o způsob, jak se naučit kontrolovat hráčův pohyb skrz vaši mapu. Zatímco hráči si mohou vybrat, jak cestovat po mapě, vy jako návrhář máte schopnost zcela ovlivnit jejich rozhodování různých technik. Některé z těchto technik jsou klasické jako rozmisťování zbraní nebo rozmístění objektů po městě. Existuje ale mnohem víc způsobů jak zaujmout.

Z čeho se skládá Vytváření Cest?
Co ovlivňuje hráčův pohyb a to, co udělají? Pokud hráč vidí raketomet, poběží okamžitě přímo k ní? Pokud hráč vidí exploze, bude se k ní přibližovat? Pokud hráč najde dobré místo na odstřelování, odejde z něho někdy vůbec? Vytváření cest je opravdu důležitou součástí level designu. Všechno v level designu pracuje navzájem abyste nakonec vytvořili hladkou a prožitků plnou hratelnost. Umístění spawnů na mapě je pro nás důležité, protože určuje to, jak započne hráč svou cestu. Tím jak rozmístíte zbraně po mapě, můžete podpořit hráčův chtíč po tom, aby si chtěli vytvořit větší výhody a lepší postavení proti svým oponentům. Nastvením různých světel a barevných kontrastů můžete zase podnítit hráčovu zvědavost a donutit ho tak prozkoumávat různá zákoutí na mapě. Rozmísťováním budov a různých menších prvků zase nutíte hráče pracovat / hrát v oblasti jejich účinku.

Kontrolování publika
Proč je pro nás kontrolování publika tak důležité? Jeden z hlavních důvodů je odhalit různé části mapy, do níž jsme dali svůj čas a úsilí. Proč stavět krásnou a esteticky vyváženou místnost, když se do ní hráč podívá, jen aby ji prošel a dostal se jinam? Dalším dobrým důvodem je poučit hráče o důležitých místech na mapě jako jsou důležité zbraně, orientační body a objekty. Poznání představuje sílu, že? (ODKAZ). Designéři také používají Vytváření cest k tomu, aby se vyhnuli momentům, kdy jsou určité části mapy přeplněné bojujícími hráči. Může to znamenat, že hráči se vyhnou obrovským bojům a dokážou si tak sami zlepšovat svůj skill v mnohem více organizovaných setkáních. Kontrolováním hráčova pohybu mu vlastně umožňujeme získat zkušenosti tak, jak bychom si přáli.

Zlaté pravidlo
Zlatým pravidlem pro Vytváření cest je pamatovat si, že hráči jsou nakloněny splnit nejbližší úkoly co nejkratší cestou do té doby, než se jejich cíl změní. Když se učíte kontrolovat hráčův pohyb, tohle vám musí vždycky zůstat na mysli. Je vaším úkolem, jako designéra, vědět, co přesvědčuje hráče k opuštění jejich dosavadních cílu na mapě. Klasicky to znamená, že hráčův dlouhodobý cíl představuje vyhrát mapu a způsobit jako první to, že vyhraje. Jak čas postupuje a jak hráč prozkoumává mapu, mění hráč svůj krátkodobý cíl na dlouhodobý cíl, aby nakonec mapu vyhrál. Existuje mnoho různých technik, všechny budou v budoucnu v mých lekcích popsány s většími detaily. Děláme mapy proto, abychom nabídli hráči detailní zážitek. Vytváření cest je jen jedna z mnoha technik, které jsou k dispozici. S jejich pomocí můžeme sdílet naše sny. Pokud chceme, aby hráči objížděli mapu v buginách, vytváření cest může hráčům dát tento zážitek. Není to něco, co by mělo být bráno na lehkou váhu.

Autor: Ray Benefield
Překlad: Vlastimil Ferko

Zanechej komentář

K zanechání komentáře ke článku musíte být přihlášen. Přihlásit »