V minulém díle jsme si povídali o důležitém prvním dojmu, nyní si budeme povídat o tom, proč je důležité umět dobře rozmístit věci po mapě a o tom, jak to bude působit na hráče. Další lekce je tu.

Hráli jste někdy mapu, na které jste se cítili znevýhodnění, protože jste nevěděli, kde přesně jsou určité druhy zbraní?  Kde je ten raketomet, když ho potřebujete na toho warthoga (bugina) objíždějícího mapu? Není tu někde sniperka, abych mohl vystřelit mozek z toho týpka na věži, co pořád boduje? A kde ksakru vzal tenhle klučina ten meč, mě unavuje pořád s ním umírat. Proč hraju tuhle mapu, když mi ani nedá výbavu potřebnou k mému úspěchu?

Přesný odhad
Byl jsem svědkem spousty případů, kdy hráči hodnotili mapu a řekli něco ve smyslu „Tahle mapa by potřebovala čiperku“. Odpověď, které se dočkají „Tam JE čiperka!, je to na sniperské věži.“ Tak jako tak se hráč už nevrátí a na odpověď se nepodívá, a proto se nedozví, že mapa byla vyvážená dostatečně a proto nestojí za to jí hrát. Všechno co je důležité pro užívání si pořádného zážitku na mapě je to, že musíte dokázat nějak ukázat hráči co kde je již na první zahrání. Pokud nemohou najít dostatečné prostředky k pořádnému vyžití se. Pokud něco nemohou najít, může to vyústit  v to, že si hráč bude myslet, že to na mapě prostě není a může to způsobit špatný první dojem a ztratíte hráče navždy.

Co je vaším úkolem?
Proč musíme hráče učit, kde jsou klíčové zbraně? Proč je prostě nenechat prozkoumat mapu a najít to časem? Protože to není hráčovým úkol učit se mapu… hráč si jí má hrát a užívat si jí. Obyčejný hráč prostě nemá čas učit vaši mapu, mají totiž tuny dalších map, které mohou hrát. Nechte je se učit mapu během toho, co jí hrají. V jiném případě se začnou vyptávat na otázky typu:

  • Kde je ten raketomet, když ho potřebujete, na toho warthoga(bugina) objíždějícího mapu?
    Představte si, že se takhle cítíte celou dobu, co hrajete mapu… Je průměrný člověk schopný hrát něco znovu, co mu předtím způsobilo nezměrnou frustraci?
  • Není tu někde sniperka, abych mohl vystřelit mozek z toho týpka na věži, co pořád boduje?
    Další z mnoha případů „když to nemůžu najít, není to na mapě“
  • A kde ksakru vzal tenhle klučina ten meč? Už mě nebaví s ní pořád dostávat na zadek.
    Jak často jste měli možnost zahrát si mapu a byli jste zničení  tím, že jste nemohli najít dostatečně silné zbraně? Ne každý má dostatek trpělivost a vrátí se zpět, aby mohl vše prozkoumat a najít všechny zbraně. Pamatujte si, vaší prací je učit je to během hraní. Nestáhli si vaši mapu, aby se učili. Stáhli si vaši mapu, aby se bavili.

Mým úkolem je tedy učit, ale jak?
V dalších částech vás naučím techniky, které jsem spřádal k tomu, abych uspěl. Nyní jste dostatečně informování, zkuste se vrátit zpět k nějakým starším mapám, které jste dříve nadesignovali. Budou hráči schopni zapamatovat si rozložení mapy skutečně lehce? Budeme my (vývojáři) schopni dát jim dostatečné množství věcí k tomu, aby si to užili při první projížďce i proti hráčům, kteří hráli mapu již před nimi?

Autor: Ray Benefield
Překlad: Vlastimil Ferko

Zanechej komentář

K zanechání komentáře ke článku musíte být přihlášen. Přihlásit »