Závěr seriálu věnujeme posledním dvěma kapitolám hrubého konceptu naší hry. Kromě integrace herních mechanik a základního herního obsahu musíme odprezentovat i vlastní představu vypracování hry. Především jak bude vypadat a jak bude zvučet. Hra disponuje zajímavou game play a čtenáře konceptu máme na lopatkách. Je na čase ho dorazit. Trochu si zahrajeme na produkčního a zkusíme si představit, že řídíme tým, který se stará o realizaci.

VISUALS & SOUND

A znovu budeme struční, abychom nepokazili celkovou přehlednost konceptu v samotném závěru. Omezíme se na strohý výčet námi vyzdvihovaných bodů produkce, přičemž každý opatříme krátkým popisem. Mnoho designerů se tu často omezuje na vizuální stránku, zatímco audio opomíjejí. A to není nutně chyba. Pakliže nemáte s hudbou a zvuky žádné speciální plány, z hlediska úspornosti konceptu by bylo nesmyslné se jim věnovat. Já osobně k audiodesignu hodně tíhnu (dobré ozvučení dělá divy), takže se snažím nějakou tu kulišárnu pro audio navrhnout vždycky. Pro lepší představu o skladbě a obsahu kapitoly uvedu pár příkladů:




Visuals:

Jedinečná stylizace
Herní svět vypadá jako nakreslený tužkou na bílý papír.

Dynamická kamera s efekty

Pohyb, ohnisko a zoom kamery  se odvíjí od ryhlosti a směru hráčova vozidla. Dynamický přepočet těchto hodnot vytváří dojem, že kamera klouže. Při kolizích nebo během blízkých explozí se kamera otřásá

Audio:

Soundtrack
Hra disponuje patnácti rockovými skladbami, které tvoří soundtrack.

Komentář
Hráčovo počínání doprovází populární sportovní komentátor Jaroslav Květák, což přispívá atmosféře závodu.


OTHER FEATURES

Závěrečná kapitola náleží všemu, na co v našem konceptu ještě nebyl prostor a co rozhodně stojí za zmínku.  Featury, které se netýkají game play nebo se game play týkají jen okrajově. Tak například bonusový obsah, který lze hraním hry odemykat, nové levely, předměty, postavy, jejich vzhledy či zbraně, které lze ke hře přikoupit, dále třeba možnost customizovat si interface či využít vestavěný editor,  a tak dále…


Ocitáme se na samém konci seriálu o hrubém herním konceptu. Připomínám, že vzor, který jste se právě naučili není nikterak závazný. Vytvořil jsem jej především na základě hrubých konceptů od jiných designerů. Vzal jsem si, co mě oslovilo, upravil jsem, co mě oslovilo méně a odignoroval to, co mi připadalo jako úplná rybost. To samé čeká vás. Začnete používat můj vzor, ale po několika úspěšně sepsaných RC si začnete věci poupravovat a jinak třídit.

Ať už bylo těchto pět dílů Vašimi prvními krůčky v samostatném herním návrhářství nebo jen rekapitulací dobře známých věcí, doufám, že vás to řádně nakoplo a hned se pustíte do práce. Přeji spoustu skvělých konceptů!

Komentáře jsou uzavřeny.